Tuesday, January 25, 2022

مشاوره امور گمرکی و فرآیند ترخیص کالا از گمرک


طبق دستورالعمل اداره گمرک، مراحل ترخیص کالا با ارائه اطلاعات و ثبت اظهارنامه در سامانه EPL آغاز میشود. در این مرحله اسناد و مدارک لازم در فرم اظهارنامه وارد میشود. پس از وارد کردنِ مدارک، اظهار کالا در دایره احراز هویت گمرک بررسی شده و عملیات ثبت با دریافتِ شماره ثبت یا کوتاژ بهانجام میرسد. در این مرحله، براساس اطلاعاتی که در سامانه ثبتشده است، کالا وارد یکی از سه مسیر سبز، زرد یا قرمز میشود. مسیر سبز: کالا بدون کنترل فیزیکی، مستقیماً به کارشناس مسیر سبز و صندوق ارجاع داده میشود.

http://feeds.feedburner.com/avandhayat/Sqjk

 مسیر زرد: کالا پس از کنترل اسناد و ارزشگذاری در دایره ارزش، بدون کنترل فیزیکی، به صندوق ارجاع داده میشود. در مسیر زرد اسناد بهدقت بررسی شده و مجوزها و استانداردهایِ لازم دریافت میشود، اما به ارزیابیِ فیزیکی نیازی نیست. مسیر قرمز: کالا پس از کنترلِ کاملِ اسناد و ارزیابیِ فیزیکی بستهها در دایره ارزش، به صندوق ارجاع داده میشود. در مسیر قرمز، انجام تمام تشریفات اداری ضروری است و معاینه فیزیکی نیز توسط کارشناس صورت میگیرد.

ترخیص کالا از گمرک

پس از تکمیل بخش های اظهار نامه و محاسبات لازم، اظهارنامه ثبت و شماره کوتاژ از سایت دریافت می شود. شماره کوتاژ به معنی ثبت نهایی اظهارنامه می باشد. واحد مذکور پس از دریافت و تطبیق اسناد پرداخت یا تامین وجوه متعلقه اظهار کننده، اظهار نامه و پروانه را که بر اساس مندرجات اظهارنامه در این واحد تهیه شده است را مهر و امضا می کند.

https://profile.hatena.ne.jp/avandhayat3/

 سپس اظهارنامه و پروانه به شخصی که از طرف رییس گمرک تعیین می شود تحویل تا پروانه را با اظهار نامه مطابقت دهد. تعیین مسیر: کالاها در گمرک سه مسیر را می توانند طی کنند که تشخیص عبور کالا از هر مسیر به عهده مسئولان گمرک و با استفاده از سیستم الکترونیکی مدیریت ریسک می باشد. مسیر قرمز: تمامی تدابیر کنترل در این مسیر انجام می شود و علاوه بر بررسی اسناد، کالاها به صورت فیزیکی نیز رویت شده و صحت اطلاعات مندرج در اظهارنامه با دقت کامل مورد بررسی قرار می گیرد. مسیر زرد: در این مسیر اظهارنامه می بایست مورد بررسی اسنادی قرار گیرد ولی احتیاج به بازرسی فیزیکی و رویت مستقیم کالا نمی باشد.

https://www.theverge.com/users/avandhayat

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی جهان کارا خدمات بازرگانی همچون واردات کالا و صادرات کالا را به واردکنندگان و تولید کنندگان سراسر کشور ارائه می نماید. خدمات بازرگانی ما از همان شروع فرایند عبارت است از: تحقیقات بازار، منبع یابی، انجام مکاتبات و مذاکرات بازرگانی بین المللی، دریافت پروفرما، عقد قرارداد بین المللی و انجام بازرسی های حضوری و اعتبار سنجی فروشنده کالا. همچنین انجام ثبت سفارش کالا و دریافت مجوز واردات کالا، ارائه کارت بازرگانی، دریافت معافیت گمرکی از وزارت بازرگانی در سامانه بهین یاب و انجام ترخیص کالا از گمرک جزو خدمات ماست. 

https://groups.google.com/g/darbarehame/c/a19HbCdC_Wo

بازرگانی کارا دارای تیمی متشکل از مجرب ترین ترخیص کاران کشور و حمل و نقل بین المللی کالا است. جهان کارا یکی از بهترین شرکت های ترخیص کالا در ایران می باشد که منافع شما را در در بهترین و سریعترین زمان ممکن تامین می کند. این شرکت با یک دهه تجربه کاری و با اتکاء به نیروی انسانی نخبه خویش جزو شرکت های دانش بنیان می باشد.

به عبارت دیگر ملاک ارزش کالا اظهار خود وارد کننده است.

کالاهایی که برای ترخیص نیاز به مجوزهای قانونی داشته و برای اخذ این مجوز، بایستی از کالاهای مورد نظر نمونه برداری به عمل آید معمولا در این مسیر قرار نمی گیرند. مسیر سبز: در این مسیر اظهارنامه ها صرفا به بررسی اجمالی اسناد و خانه هایی از اظهارنامه که ضروری به نظر می رسد اکتفا گردیده و نسبت به ترخیص سریع و روان این کالاها اقدام می گردد. یکی از پیچیده ترین و مهم ترین موضوعات در گمرک، تعیین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی می باشد. 

https://bbs.now.qq.com/home.php?mod=space&uid=1762296

این ارزش از طریق اظهار خود صاحب کالا و بر اساس مستندات مربوطه مانند فاکتور انجام می شود. به عبارت دیگر ملاک ارزش کالا اظهار خود وارد کننده است. البته در برخی موارد، ارزش گمرکی مندرج در فاکتور خرید و یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا قابل پذیرش نخواهد بود. گمرک با هدف بررسی و انطباق اظهارنامه های تسلیمی به گمرک با قوانین و مقررات مربوط و پرداخت صحیح حقوق ورودی، مالیات ها و عوارض متعلق اقدام به حسابرسی پس از ترخیص می نماید.

هزینه THC توسط خریدار به نماینده حمل کننده پرداخت می شود که مقدار آن بستگی به نوع کالا، صادراتی یا وارداتی بودن، اندازه بار و … دارد که توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایران تعیین می گردد. این هزینه ها در رابطه با انجام امور بندری همچون تخلیه و بارگیری و عملیات جا به جایی بندری می باشد. البته این هزینه نباید با هزینه حمل کالا اشتباه گرفته شود و کسی که هزینه حمل کالا را پرداخت کرده است الزاما نباید هزینه THC را نیز بپردازد. در صورت پرداخت این هزینه ها، شرکت حمل اقدام به صدور ترخیصیه می نماید. ترخیصیه سندی است که شرکت حمل و نقل ( کریر یا فورواردر ) پس از احراز هویت و تسویه حساب، بلامانع بودن انجام تشریفات گمرکی توسط گیرنده کالا را به گمرک اعلام می کنند. بعد از صدور قبض انبار امکان اظهار کالا به گمرک فراهم می شود. جهت اظهار کالا به گمرک باید فرم تعیین شده توسط گمرک برای اظهار کالا تکمیل گردد.

https://www.wattpad.com/user/avandhayat


شرکت نوین پارت سان آپادانا - نیمسکو

درباره ما بیشتر بدانید!​ شرکت نوین پارت سان آپادانا با نام تجاری *نیمسکو* تامین کننده انواع محصولات اتوماسیون صنعتی ، تجهیزات مکانیکی و اتوم...